Niin se kai on...

60 tunnin aikana nukuttu 7 tuntia yhteensä. Näistä nukuttu 5 tuntia tänä aamuna. Olisin nukkunut (ihme..) pidempäänkin JOS esikoinen olisi antanut. Tuli kello 13.10 kotiin ja huusi ja raivosi ja huusi ja raivosi niin kauan, että pakko oli nousta ylös. Siitä sitten suoraan sairaalaan kuopusta katsomaan. CRP enää 160, että kotiin sitten maanantaina varmaan. Pyysin jo sairaslomalapun maanantaista etiäpäin. Todellisuudessa lapsi menee isälleen ja minä saan keskittyä opiskeluun. Ihanaa!

Työt ei juuri nyt kiinnosta varsinkaan siellä missä nyt olen. Motivaatio täysin nollissa vastaavan sairaanhoitajan, palkkauksen, maksamattomien lisien, vastuunpuutteen ym vuoksi. Olen tehnyt kahtena yönä puolivuotis hoitosuunnitelman päivitystä oman asukkaani kohdalla. Viime yö meni lääkkeitä ja sairauksia tarkistellessa. Sitten, jos jotain kuvaa osaston tasosta niin huomasin, että oman asukkaani paino on punnittu viimeksi puolitoista vuotta sitten! Tämä ei vain voi olla totta! Itse olen ollut kyseisellä osastolla nyt reilu kaksi kuukautta. Lääkkeet oli väärin merkitty suunnitelmaan jne. Nämä asiat siis hoitaa sairaanhoitaja kun perushoitajille ei ole annettu tässä puljussa lupia... Niinpä... Menee ammattitaito niin hukkaan. Huvittavinta on jokseenkin se, että osaston vastaava on menossa samaan lihakseen pisto koulutukseen, jossa itse olin joulukuussa... Minähän en saa lihakseen pistää tässä puljussa siis.... Minusta vain on täysin järjetöntä, että koulutettu, osaava ihminen ei saa tehdä työtään kokonaisvaltaisesti. Sitten joku rääpii lääkeasioita ja ne ovat mitä ovat... Minä huomauttelen ja saan vittumaisen ihmisen maineen... Sehän ei minua kyllä kiinnosta niin kauan kun työt tulee hoidettua.

Verenpaineet olivat yöllä mitattuna loistavat tästä viikon valvomisesta huolimatta 115/70. Tosin heitättää ja pyörryttää ja oksennuttaa eikä kuule eikä näe eikä tajua. Mutta tämähän on jo ihan normaalia minulle!

A:n osastolta kuulemma vapautuu yksi vakituinen paikka... Pyytääköhän kukaan minua sinne? Voisi jopa harkita kun siellä on niin järjettömän kahjoa porukkaa... Joku sairaanhoitajista (ilmeisesti oman osastoni vastaava..) oli tehnyt isolle pomolle valituksen koska siellä nauretaan liikaa eikä keskitytä kuulemma työhön... Hän ei ole siis ollut päivääkään siellä töissä, mutta ilmeisesti ottaa kuulaan kun muut nauravat... Jotkut vaan osaa tehdä itsestään pellejä...