A. on hakemassa lastenkotiin. Kerroin kyllä hänelle, että jos hoitoa haluaa niin ehkä se psykiatrinen olisi oikeampi paikka. Hakee kuulemma töihin. Lupasin tehdä avoimen työhakemuksen, johon a juuri kommentoi, että pitäisi olla enemmän hänen näköisensä kuin kirjoittajan. Palkka tekemästäni työstä jäi vielä keskustelematta, mutta toivottavasti hän ymmärtää, että turha kuvitella ilmaiseksi mitään näinä päivinä tekevän... Minun siis. Ajattelin, että kun a jää lomalle niin voisi ainakin osan lomastaan... sanotaan vaikka viikko... tulla tekemään meikäläisen työvuorot. Reilu peli Ranualta.

Hakemus voisi olla joku tällainen:

Iso Tervehdys!

Haen teilla avoinna olevaa lasten paikkaa. Itsellani on yksi lapsi ja mies eli kaksi lasta. Olen ihan taysilla valmis hoitamaan (rahasta tietenkin) muittenkin mukuloita. Rikostausta on ihan ok ainakin minulla. Sukulaisillani ei ehka niinkaan. Jos en tata paikkaa saa niin ne sukulaiset joilla sita rikostaustaa on enemman niin tulevat tekemaan teista selvaa. Minulla on muuten ihan oikeat hoitajan paperit ja olen tehnyt toitakin. Nyt tyoskentelen taalla missa on paljon ihmisia. Olen siis tosi sosiaalinen. Harrastan autoilua. Minulla on yksi lada, joka kulkee aika kovaa aina kun se kaynnistyy. Joskus se kulkee kovampaa kuin poliisiauto. Ainakin viljapellolla. Ei tassa muuta koska saan sen paikan kuitenkin. Jos en niin katsokaa, etta teilla on hyvat vakuutukset.

Terveisin, a.

 

Eikö ole hyvä. Tarkoitus ei suinkaan ole, että vaihtaisit työpaikkaa?