Nämä kesät ovat aivan kamalia. Kuopus on ollut miltei koko heinäkuun isällään, isovanhemmilla jne. Ei ole paljon lasta näkynyt ja sen huomaa. Neiti on nimittäin ihan kamalaksi tullut. Hän kun saa kaikki haluamansa mummolassa. Kun Miss DramaQueen lähti viimeksi isälleen (joka sitten venyi kahden viikon reissuksi) oli paino 35,2 kiloa. Tiedän, olen vaakafriikki. Näin lapseni vilaukselta ensimmäisen viikon jälkeen kun menimme ostamaan tiimariroinaa kouluun. Näytti lapsi pullealta. Nyt kun tuli takaisin oli paino noussut 38,4:ään. Eli kolme kiloa kahdessa viikossa. Arvaa vaan mahtuuko kouluun ostetut uudet housut mahan kohdalta kiinni? Olin ihan vaan vähän vihainen. Mummo ja isä hysterisoi kaikesta pienestä kuten flunssasta ja kasvukivuista, mutta ylipaino ei ole mitään. Lapsi on 134 senttiä pitkä. Turha sanoa, että olin itsekin ylipainoinen. Niin olinkin ja minua kiusattiin koulussa. Ei ollut mukavaa. Enkä halua samaa lapsilleni. Painoin samat 38 kiloa ollessani 141 senttiä pitkä eli olin kuitenkin hiukan soukempi kuin jälkikasvuni.

Lapsi itse sanoi, ettei syönyt mummolassa kuin yhden jäätelön päivässä. Kysyttäessä limuista ja mehuista hän ei suostunut kommentoimaan. Kertoi vaan, että saa joka päivä spaghettia kun kotona ei sitä saa tarpeeksi... Just niin. Isänsä ehdotti painon nousun syyksi huonoa aineenvaihduntaa. Olin tyly ja kerroin, että jos syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoo. Se vain menee niin yksinkertaisesti. Koska olen takakireä akka niin laitoin lapselleni kassiin mukaan tätä viikonloppua varten ruoka-ajat ja mitä hän voi syödä. Meikäläisestä on tulossa hyvää vauhtia kerrostalokyttääjän lisäksi muuten-vaan-nipo. Ou jee! Mutta minusta seitsemän vuotiaan paino ei saa nousta kolmea kiloa kahdessa viikossa. Vihaan nimittäin ylipainoisia läskilapsia mitä välillä kaupungilla näkee. Ne vaan näyttää hirveiltä enka halua lapsestani sellaista. Ehkä olen ulkonäköfriikki ehkä en. Mutta miksi näyttää suohirviöltä kun voi olla nätimpikin? En vain tajua...

Siitä tuli mieleen Vesku ei tajuu (kumman kaa ohjelmasta lähtöisin tämäkin nimitys) ja hänen lapsensa jolla nimipäivä. Onnea!